ZMA to jeden z tych suplementów diety dla sportowców, po którego sięga obecnie wiele osób. Mówiąc o owym suplemencie diety, musimy wskazać na to, w jaki sposób działa ZMA? De facto bowiem warto jest znać sposób działania, który nam wyjaśni, w jakich sytuacjach ZMA sprawdza się najlepiej i w jakich sytuacjach najlepiej jest po ów suplement diety sięgać. ZMA to nic innego jak zestawienie ze sobą dwóch ważnych pierwiastków jakimi są magnez oraz cynk, a na domiar tego w produkcie tym mamy również obecną witaminę B6. Cynk oraz magnez są niezbędne w ludzkim organizmie, żeby mogło w nim dojść do kilku ważnych przemian.

Lepsza siła

Przede wszystkim musimy wskazać na zjawisko przemiany androstendionu w testosteron. Tutaj elementem niezbędnym jest właśnie cynk, a jeśli pierwiastka tego mamy w naszym organizmie zbyt mało, to wówczas nie ma mowy, żeby poziom testosteronu mógł wzrosnąć do wartości pożądanych. Owszem poziom testosteronu wzrasta, aczkolwiek nazbyt wolno i tym samym nie osiąga on wartości, jakie są pożądane. Jeśli mowa o drugi ze składników zawartych w ZMA, to jego działanie jest bardzo podobne do cynku, jego znaczenie w produkcji testosteronu jest bardzo podobne. Jednoczesne przyjmowanie cynku i magnezu jest więc czymś jak najbardziej pożądanym, jest czymś wymaganym i dlatego też sięganie po ZMA to bardzo dobry wybór. Po co nam zatem witamina B6? Odgrywa ona bardzo ważną rolę w naszym organizmie, ponieważ powoduje ona lepszą przyswajalność cynku oraz magnezu.

Zbyt duże obciążenie

Nadmierne obniżenie poziomu testosteronu może powodować zwiększenie nasilenia procesów katabolicznych, a więc procesów rozpadu białek, co ma bezpośrednie przełożenie na wielkość masy mięśniowej w naszym organizmie. Stosowanie ZMA jest bardzo ważne, może przynosić nam bardzo wiele korzyści i na pewno bardzo pozytywnie wpływa na wiele aspektów naszej codzienności, a mowa oczywiście jest w głównej mierze o sportowcach, o osobach preferujących aktywny tryb życia i stawiających sobie konkretne cele sportowe do zrealizowania.